הכשרה מעשית

ההכשרה המעשית מהווה חלק חשוב בתהליך הלמידה של הסטודנטיות לעבודה סוציאלית וחיונית לתהליך למידת המקצוע. ההתנסות בשדה משלימה את הלמידה התיאורטית המתקיימת באוניברסיטה ומאפשרת לסטודנטיות להתנסות הלכה למעשה בהתערבויות שונות הנכללות במקצוע העבודה הסוציאלית. 

הכשרה מעשית מתקיימת לאורך שלושת שנות הלימודים ומאפשרת לסטודנטיות לרכוש ידע " מן השדה", ולתרגל מיומנויות מקצועיות של קשר מסייע והתערבות מתוכננת עם פרטים, משפחות וקהילות בליווי הדרכה של עובדת סוציאלית  שהוכשרה להדרכה.

שעות  הכשרה מעשית הן  בהתאם  לשעות  הפעילות  של הארגון  בו משובצת הסטודנטית. על הסטודנטוית להיערך לנוכחות מלאה בשרות בימי ההכשרה הקבועים בתכנית הלימודים (8 שעות עבודה ביום)

 

שנה א'

יום בשבוע – 8 שעות, יום ג' (כולל חופשות חגים) סה"כ כ 112 שעות.

 

שנה ב'

יומיים בשבוע – 16 שעות, ימים ב' ו- ה' במהלך כל שנת הלימודים (בארבעת השבועות הראשונים של חופשת הסמסטר ובחופשות החגים - יום בשבוע בתיאום עם המדריכה לפי צרכי השירות.

בשבועיים האחרונים של חופשת הסמסטר -  יומיים בשבוע). סה"כ- כ- 448 שעות.

 

שנה ג' 

יומיים בשבוע – 16 שעות,  ימים א' ו- ג' במהלך כל שנת הלימודים, כולל חופשת הסמסטר.  (בחופשות החגים - יומיים בשבוע בתיאום עם המדריכה).   סה"כ כ- 448 שעות.

 

  • הציון הסופי בהכשרה המעשית הוא ציון  "עובר / נכשל". 
     
  • שיבוץ הסטודנטיות למקומות ההכשרה יעשה ע"י מורת קורס שיטות התערבות. 
     
  • הוצאות הנסיעה למקום ההכשרה המעשית וחזרה ממנו יחולו על ההסטודנטית ככלל, מקום ההכשרה יחזיר ללסטודנטית הוצאות נסיעה הכרוכות בבצוע תפקידה בשרות (כגון: ביקורי בית).

 

מדיניות שרותים:  במספר שירותים הכשרת הסטודנטיות מחייבת עמידה בנהלים ייחודיים המתקיימים במקום כמו: קבלת חיסונים, התחייבות לשמירת סודיות, תחקיר ביטחוני ועוד. עמידה בנהלים אלו מהווה תנאי להתחלת הכשרת הסטודנטייות במקום הכשרה. הסטודנטייות יקבלו את המידע מראש ויידרשו להיערך לכך טרם תחילת ההכשרה המעשית.  

 

השלמת הכשרה מעשית: סטודנטיות שלא תעמודנה בדרישות ההכשרה המעשית ותקבלנה אישור להשלים את מחוייבותן בסמסטר קיץ כתנאי לקבלת ציון "עובר" תשלמנה את ההכשרה בחופשת הקיץ ותחויבנה ברישום ובתשלום עבור סמסטר קיץ.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>