אודות התכנית לתואר ראשון

.

תואר ראשון בעבודה סוציאלית: לומדים מקצוע שמשנה חיים

תואר ראשון בעבודה סוציאלית (BSW) מקנה רישוי לעסוק במקצוע העבודה הסוציאלית בישראל. לאחר סיום הלימודים וקבלת תעודת הבוגר, רשאים הבוגרים להירשם בפנקס העובדים הסוציאליים ולהתחיל את עבודתם כעובדות ועובדים סוציאליים מן המניין. התואר אף מקנה את האפשרות להירשם לתואר שני, הן בתחום העבודה הסוציאלית והן בתחומים אחרים.

ידע תיאורטי לצד התנסות מעשית

  • ידע תיאורטי: הלימודים מורכבים מקורסים עיוניים שחושפים את הסטודנטיות והסטודנטים למושגי יסוד חשובים בעבודה סוציאלית, כמו גם בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בכלכלה, במשפט, בשיטות מחקר, בסטטיסטיקה ועוד. במהלך שלוש שנות לימודיהם, נחשפים הסטודנטים גם לבסיס האתי והאמפירי של מקצוע העבודה הסוציאלית, כמו גם לרקע תיאורטי עשיר על הפרקטיקה של עבודה סוציאלית, מדיניות הרווחה של ישראל ומגוון המערכות והשירותים החברתיים התומכים בבני אדם בחברה.

 

  • התנסות מעשית: לצד הקורסים התיאורטיים, לוקחים הסטודנטים חלק בהכשרה מעשית-יישומית בשטח. ההכשרה מתקיימת במסגרת שירותי הרווחה השונים, בליווי הדרכה אישית לאורך כל התהליך. ההכשרה המעשית משלימה את הלימודים התיאורטיים, ומעניקה לסטודנטים נקודת מבט רחבה בנוגע למקצוע בו בחרו. ההכשרה מאפשרת לסטודנטים להתנסות בהתערבויות השונות הנכללות במקצוע העבודה הסוציאלית, לצבור ניסיון ולתרגל מיומנויות מקצועיות של קשר מסייע והתערבות מתוכננת ברמה הפרטנית, המשפחתית, הקבוצתית, והקהילתית-חברתית.

מידע חשוב

לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית מתקיימים במתכונת חד-חוגית מורחבת ונמשכים שלוש שנים.

לימודי התואר הראשון מתקיימים  בשנה א' שלושה ימים בשבוע בבית הספר ויום במסגרות ההכשרה המעשית. בשנים ב' ו-ג' הלימודים מתקיימים יומיים בביה"ס ויומיים במסגרות ההכשרה המעשית.

 

לפירוט לגבי תכנית הלימודים, לחצו כאן.

ההכשרה המעשית מתקיימת בשעות הפעילות של הארגונים בהם משובצים הסטודנטים. על הסטודנטים להיערך לנוכחות מלאה בימי ההכשרה הקבועים (8 שעות עבודה ביום). לפירוט נוסף על ההכשרה המעשית , לחצו כאן.

תנאי קבלה

נא ראו פירוט

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>