הבוגרים שלנו מספרים

אושרי, בוגר תואר ראשון בעבודה סוציאלית, וסטודנט לתואר שני

אושרי נרשם ללימודי תואר ראשון בבית הספר לאחר שהחליט שהוא רואה את עתידו בתחום העבודה הסוציאלית. הציפיה של אושרי הייתה לקבל ידע טיפולי והתערבותי בעל ערך, שאותו יוכל ליישם בהצלחה בשטח.

"בית הספר נתן לי זוויות ונקודות מבט שונות על המקצוע", מספר אושרי. "למדתי שיטות התערבות שונות, וכיצד לייצר מעורבות קהילתית וחברתית. הופתעתי לגלות שעובד סוציאלי אינו רק "מטפל" בבני אדם כדי שאלה ישתנו, אלא גם "סוכן שינוי" המעוניין לשנות את הסיבה והחברה כדי שיאפשרו לבני אדם לצמוח ולהתפתח. למעשה, בית הספר שינה את האופן בו אני תופש את המקצוע".

כיום לומד אושרי לתואר שני בעבודה סוציאלית, ומשמש גם כעוזר הוראה בשני קורסים אקדמאיים. בנוסף, עובד אושרי כעובד סוציאלי  בפרויקט "קהילות חזקות" בתל אביב.

"התואר הפתיע אותי", אומר אושרי. "הופתעתי מהליווי של המרצים לאורך כל התואר, למשל. התואר הזה הוא הרבה מעבר להשכלה. בית הספר מחויב לשינוי מדיניות – וכסטודנט, אתה מקבל פרספקטיבה חברתית מאד רחבה".

 

אתי, בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית, עובדת במשרד הרווחה

 

לאתי תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, שניהם מבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל באוניברסיטת תל אביב. לדבריה, בחרה ללמוד עבודה סוציאלית כיון שתמיד חשה רצון לסייע לזולת, לעבוד עם אנשים ולתרום לחברה.

הבחירה באוניברסיטת תל אביב הייתה טבעית עבור אתי – הן מבחינת איכות המוסד והן מבחינת קרבתה למקום מגוריה. את התואר הראשון סיימה בשנת 2007 ומיד החלה לעבוד כעובדת סוציאלית בתחום הרווחה, עם התמחות בילדים ונוער בסיכון. לאחר כחמש שנים, נרשמה לתואר השני במסלול מחקרי. את התזה כתבה בהנחייתה של ד"ר כרמית כץ.

"לימודי התואר השני אפשרו לי להמשיך להתמקצע באווירה מאפשרת וחיובית," נזכרת אתי. "העבודה שלי יכולה להיות מאד אינטנסיבית וסוחטת מבחינה רגשית, והתואר סיפק לי כוחות מחודשים".

לאתי, שרואה את עצמה ממשיכה לתואר שלישי, יש גם מילים חמות על סגל ההוראה. "אני מאד מעריכה את המרצים. הם מאפשרים ללומדים חשיבה עצמאית ולהביע את עמדתם. וזה עושה את שלו".

רולא, בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית, עובדת סוציאלית משנת 2001

רולא, עובדת סוציאלית ותיקה, סיימה את התואר השני בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל בשנת 2015, במסלול התערבות מתקדמת. כשנרשמה לתואר השני, הייתה כבר עובדת סוציאלית ותיקה, ורצתה להיחשף לידע חדש, לפרקטיקות ולמחקרים חדשים בתחומה.

"חוויית הלימודים הייתה מדהימה," נזכרת רולא. "נהניתי מאד מהלימודים והשכלתי ומהיחס של הצוות. אני עד היום מגיעה לבקר ומשתתפת בכנסים של בית הספר. אני בעיקר זוכרת את מנהלת בית הספר שהסתובבה בין כולם, שואלת ודואגת נותנת הרגשה של חברה של כולנו. היינו רואים אותה בבוקר וככה אני הרגשתי – שהיא חברה שלנו".

"בנוסף, הבנתי שחשוב לבית הספר לחזק את כל האוכלוסיות השונות, ושמדובר בערך מוביל של המוסד. זה השתקף גם בגיוון במרצים, שהגיעו מכל האוכלוסיות".

רולא ממליצה לעובדים סוציאליים להירשם לתואר שני, וממליצה בעיקר על בית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל, "בעיקר בגלל היחס והכבוד הדדי. אני הגעתי ללמוד – ונהניתי!

 

 

דמיאן, בוגר תואר ראשון בעבודה סוציאלית, עובד במחלקת רווחה בעירייה במרכז הארץ

 

דמיאן עלה לישראל מארגנטינה ב-2010. בארגנטינה למד פסיכולוגיה ובישראל חיפש תואר ש"יפתח לו כמה שיותר דלתות להתמקצעות", כלשונו. חברים המליצו לדמיאן ללמוד עבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, והוא גאה בבחירתו זו.

"בית הספר כולו התגייס לעזור לי", נזכר דמיאן. "זה הדבר הכי משמעותי עבורי. כולם תמכו בי – המרצים, המזכירות, הקולגות לספסל הלימודים. הם נתנו לי להרגיש שהם דואגים לי".

בנוסף, מבקש דמיאן להדגיש את הרגישות התרבותית שמאפיינת את בית הספר. מדובר באחד הערכים המובילים של בית הספר, שמושך אליו סטודנטים מכל האוכלוסיות, המגזרים והדתות בישראל.

כיום דמיאן עובד כעובד סוציאלי במחלקת רווחה במרכז הארץ. בזמנו החופשי, הוא מסייע לעולים שעלו לישראל ומחפשים את דרכם האקדמית והמקצועית.

"לא מזמן ייעצתי לעולה חדשה שהתעניינה בעבודה סוציאלית להירשם לבית הספר ע"ש בוב שאפל באוניברסיטת תל אביב. בעיני זו הבחירה הטובה ביותר".

 

 

 

אתי, בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית, עובדת במשרד הרווחה

 

לאתי תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, שניהם מבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל באוניברסיטת תל אביב. לדבריה, בחרה ללמוד עבודה סוציאלית כיון שתמיד חשה רצון לסייע לזולת, לעבוד עם אנשים ולתרום לחברה.

הבחירה באוניברסיטת תל אביב הייתה טבעית עבור אתי – הן מבחינת איכות המוסד והן מבחינת קרבתה למקום מגוריה. את התואר הראשון סיימה בשנת 2007 ומיד החלה לעבוד כעובדת סוציאלית בתחום הרווחה, עם התמחות בילדים ונוער בסיכון. לאחר כחמש שנים, נרשמה לתואר השני במסלול מחקרי. את התזה כתבה בהנחייתה של ד"ר כרמית כץ.

"לימודי התואר השני אפשרו לי להמשיך להתמקצע באווירה מאפשרת וחיובית," נזכרת אתי. "העבודה שלי יכולה להיות מאד אינטנסיבית וסוחטת מבחינה רגשית, והתואר סיפק לי כוחות מחודשים".

לאתי, שרואה את עצמה ממשיכה לתואר שלישי, יש גם מילים חמות על סגל ההוראה. "אני מאד מעריכה את המרצים. הם מאפשרים ללומדים חשיבה עצמאית ולהביע את עמדתם. וזה עושה את שלו".

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive