פרופ' ליאת חממה

סגל אקדמי בכיר במנהלת בי"ס לעב סוציאלית
מנהלת בי"ס לעב סוציאלית סגל אקדמי בכיר
פרופ' ליאת חממה
טלפון פנימי: 03-6409184
משרד: עבודה סוציאלית, 203

מידע כללי

ליאת היא פרופסור חבר בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל. את שלושת תאריה (B.S.W, M.S.W, Ph.D.) רכשה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. עבודתה המדעית של פרופ' חממה מתמקדת בעיקר בחשיפת הקשרים בין מצבי דחק/טראומה, משאבים אישיים וסביבתיים ורווחה סובייקטיבית. מחקריה מעוגנים במודלים תיאורטיים מתיאוריות של לחץ והתמודדות, והיא מרחיבה אותם תוך בחינת שאלות סלוטוגניות בהתייחס לשלוש אוכלוסיות יעד מרכזיות: ילדים, מתבגרים, ואוכלוסיות התומכות בהם או סובבות אותם (כגון הורים, עובדים סוציאליים, מורים וספקי בריאות).

הקורסים המרכזיים שהיא מלמדת עוסקים במיומנויות התערבות עם ילדים ובני נוער, פרקטיקום קליני ממוקד בילדים ובני נוער, סוגיות של בריאות וחולי בקרב ילדים, בעיות רגשיות והתנהגותיות בילדים, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, וקורסים נוספים. בנוסף, היא מנחה סטודנטים במסלול המחקרי בנושאים שבהם היא עוסקת במחקריה ובעבודתה המדעית.

פרופ' חממה נמנית עם "רשימת המאה" של המרצים המצטיינים בהוראה באוניברסיטת תל אביב מאז שנת 2010. בין השנים 2010–2023 נבחרה ארבע פעמים כ"מצטיינת רקטור בהוראה.

בספטמבר 2021 מונתה פרופ' חממה לתפקיד ראש "מרכז אדלר לרווחת הילד ושלומו" - המרכז משמש מסגרת למחקר, להכשרה ולפיתוח מדיניות ותוכניות בתחום רווחת הילד בארץ ובעולם.

 

פרסומים נבחרים

 

Hamama, L., Sarid, O., & Hamama-Raz, Y. (2025).  Psychological distress, resources, and coping strategies among evacuees and non-evacuees from armed conflict zone: A network analysis. Stress and Health, 41, e3525. DOI: 10.1002/smi.3525

 

Hamama, L., Finklestein, M., & Hamama-Raz, Y. (2024). Adolescents' posttraumatic growth during the COVID-19 pandemic: The links between differentiation of self, parents' posttraumatic growth, and adolescents' gender. Children and Youth Services Review, 167, 108022. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2024.108022

 

Hamama, L. (2024). Perceived social support, normalization, and subjective well-being among family members of a child with autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 54, 1468–1

 

Hamama, L., & Levi S. (2024). Adolescent siblings of children with cancer: Resource-based profiles, normalization, and search for meaning in life. Journal of Adolescence96(2), 221-234. DOI: 10.1002/jad.12269

 

Hamama, L. (2022). Modeling linkages between self-efficacy, normalization, and well-being factors among Israeli mothers of children with neurodevelopmental disorders. Research in Developmental Disabilities, 128, 104295. DOI: 10.1016/j.ridd.2022.104295

 

Hamama, L., & Levin-Dagan, N. (2022) People who contracted COVID-19: The mediating role of shame and guilt in the link between threatening illness perception and mental health measures. Anxiety, Stress and Coping, 35(1), 72–85. DOI: 10.1080/10615806.2021.1964073

 

Hamama, L., & Gaber, S. (2021). Seeing the siblings: Gender differences in emerging-adult siblings of individuals with Autism. Research in Developmental Disabilities, 108, 1038

DOI: 10.1016/J.RIDD.2020.103829

 

Hamama, L., & Hamama-Raz, Y. (2021). Meaning in life, self-control, positive and negative affect: Exploring gender differences among adolescents. Youth & Society, 53(5), 699-722

DOI: 10.1177/0044118X19883736

 

Hamama, L., & Alshech, M. (2018). Children with Epilepsy: Assessing state anxiety through drawings and a self-report questionnaire. Arts & Health, 12(2), 139–153

DOI: 10.1080/17533015.2018.1534250

 

Hamama, L., & Sahron, M. (2013). Posttraumatic growth and subjective well-being among caregivers of chronic patients: A preliminary study. Journal of Happiness Studies14(6), 1717–1737. DOI: 10.1007/S10902-012-9405-8

 

Katz, C. & Hamama, L. (2013). "Draw me everything that happened to you": Exploring children's drawings of sexual abuse. Children and Youth Services Review35(5), 877–882.

DOI: 10.1016/J.CHILDYOUTH.2013.02.007

 

Hamama, L. (2012). Differences between children's social workers and adult social workers in the sense of burnout, work conditions, and organizational social support. British Journal of Social Work, 1–21. DOI: 10.1093/BJSW/BCR135

                                                              

לרשימת הפרסומים המלאה של פרופ' ליאת חממה.

תחומי מחקר

  • ילדים, בני נוער, וסביבת הילד (הורים, מורים, עובדים סוציאליים, ספקי בריאות)
  • רווחה סובייקטיבית ומשמעות בחיים
  • התמודדות ותרומתם של משאבים אישיים וסביבתיים במצבי דחק וטראומה  
  • התמודדות עם חולי פיזי במשפחה ו/או הפרעות התפתחותיות בילדים
  • צמיחה מתוך טראומה/משבר

תחומי הוראה

  • פרקטיקום אינטגרטיבי בתחום ילד ונוער
  • מיומנויות התערבות ישירה בילדים
  • סוגיות של חולי פיזי בילדים
  • בעיות רגשיות והתנהגותיות בילדים
  • טראומה בילדים
  • הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית
  • מחקר כמותי

מעורבות חברתית

לאורך השנים, פרופ' חממה מייעצת בעמותת "עזר מציון" למחלקה התומכת בחולי סרטן מהמגזר החרדי. הייעוץ כולל מתן ידע פסיכו-סוציאלי למשפחות שבהן אובחנה מחלת סרטן (בקרב ילד או הורה), לצד ייעוץ בנוגע למענים לצרכים הפסיכו-סוציאליים של בני המשפחה במסגרת סל השירותים של העמותה.

החל מינואר 2024, פרופ' חממה פועלת בקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב. הקליניקה משמשת כזרוע הטיפולית של המרכז, המשלב מחקר, לימודי התמחות וטיפול בתחום הפוסט-טראומה ובריאות הנפש.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>