ד"ר ליאת חממה

מנהלת בי"ס לעב סוציאלית סגל אקדמי בכיר
ד"ר ליאת חממה
טלפון פנימי: 03-6409184
משרד: עבודה סוציאלית, 203

מידע כללי

ד"ר חממה ליאת היא חברת סגל בכיר בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל. היא למדה את שלושת התארים (B.S.W, M.S.W, PhD.) בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב.  עבודתה המדעית של ד"ר חממה מתמקדת בחשיפת הקשרים שבין מצבי דחק, משאבים אישיים וסביבתיים ורווחה סובייקטיבית. מחקריה מעוגנים ומרחיבים מודלים תיאורטיים מתיאוריות של לחץ והתמודדות והיא בוחנת שאלות סלוטוגניות בהתייחס לשלוש אוכלוסיות יעד מרכזיות: ילדים, מתבגרים ואוכלוסיות התומכות/ סובבות אותם (הורים, עובדים סוציאליים, מורים, ספקי בריאות).

הקורסים המרכזיים אותם היא מלמדת עוסקים ב: מיומנויות התערבות עם ילדים ובני נוער, טראומה בילדים, פרקטיקום קליני הממוקד בילדים ובני נוער, סוגיות של בריאות וחולי של ילדים, טיפול התנהגותי-קוגניטיבי וקורסים נוספים. בנוסף היא מנחה סטודנטים במסלול מחקרי בנושאים בהם היא עוסקת בעבודתה המדעית.

ד"ר חממה  נמנית ב"רשימת המאה" של מרצים מצטיינים בהוראה באוניברסיטת ת"א, משנת 2010. במהלך השנים 2010-2019 נבחרה שלוש פעמים להיות "מצטיינת רקטור בהוראה".

תחומי מחקר

  • ילדים, בני נוער, וסביבת הילד (הורים, מורים, עובדים סוציאליים, ספקי בריאות)
  •  רווחה סובייקטיבית ורגשות חיוביים
  • משאבים אישיים וסביבתיים
  • דחק, שחיקה והתמודדות
  • טראומה וצמיחה מתוך טראומה/משבר

פרסומים

A. Articles

Hamama, L., Ronen, T., & Feigin, R. (2000). Anxiety, Loneliness, and Self –Control in sibling of childhood cancer patient.  Social Work in Health Care, 31(1), 63-83.

 

Hamama, L., Ronen T., & Rahav G. (2008). Self-control, self-efficacy, role overload, and stress responses among siblings of children with cancer. Health and Social Work, 33 (2), 121-132.
 

Hamama, L., (2011). Differences between children's social workers and adult's social worker at sense of burnout, work condition, and organizational social support. British Journal of Social Work, 1–21. doi:10.1093/bjsw/bcr135.
 

Hamama, L., & Arazi, Y. (2012). Aggressive behavior in at-risk children: Contribution of subjective well-being and family cohesion. Child & Family Social Work. 17, 284-295. Doi: 10.1111/j.1365-2206.2011.00779.x 
 

Hamama, L., & Ronen- Shenhav, A. (2012). Self-control, social support, and aggression among adolescents in divorced and two-parent families. Children and Youth Services Review, 34(5), 1042-1049. DOI: 10.1016/j.childyouth.2012.02.009.
 

Hamama, L. Ronen, T., Schar, K., & Rosenbaum, M. (2013). Links between stress, positive and negative affect, and life satisfaction among teachers in special education schools. Journal of Happiness Studies, 14(3), 731-751.
 

Hamama, L., & Sahron, M. (2013). Posttraumatic growth and subjective well-being among caregivers of chronic Patients: A preliminary study. Journal of Happiness Studies, 14(6), 1717–1737. DOI 10.1007/s10902-012-9405-8.
 

Orkibi, H., Hamama, L., Gavriel-Fried, B., & Ronen, T. (2015). Pathways to adolescents’ flourishing: Linking self-control skills and positivity ratio through social support. Youth & Society. Advanced online publication. Doi: 10.1177/0044118x15581171
 

Gavriel-Fried, B., Ronen, T., Agbaria, Q., Orkibi, H., & Hamama, L. (2015). Multiple faces of self-control in Arab adolescents: parallel pathways to greater happiness and less physical aggression. Youth & Society. Advanced online publication doi: 10.1177/0044118X15606157
 

Hamama-Raz, Y., & Hamama, L. (2015). Quality of life among parents of children with epilepsy: A preliminary research study. Epilepsy & Behavior, 45, 271-276.  doi.org/10.1016/j.yebeh.2014.12.003
 

Katz, C. & Hamama, L. (2015). From my own brother in my own home: children`s experiences and perceptions following alleged sibling incest. Journal of Interpersonal Violence, 32(23), 3648–3668 Doi: 10.1177/0886260515600876 
 

Katz, C. & Hamama, L. (2016). The sibling relationship in the context of child maltreatment: What do we know? What are the directions for the future? Trauma, Violence, & Abuse, 19(3) 343-351.
 

Rosenbaum, M., Ronen, T., Abuelaish, I., Orkibi, H., & Hamama, L. (2017). Positivity ratio links self-control skills to physical aggression and happiness in young Palestinians living in Gaza. Young, 26 (4S), 78-95.
 

Hamama, L., & Alshech, M. (2018). Children with Epilepsy: Assessing state anxiety through drawings and a self-report questionnaire. Arts & Health. Doi:10.1080/17533015.2018. 1534250
 

Hamama, L., Hamama-Raz, Y., Stokar, Y. N., Pat-Horenczyk, R., Brom, D.,  & Baron- Har Lev, E.   (2019). Burnout and perceived social support: The mediating role of secondary traumatization in nurses vs. physicians. Journal of Advanced Nursing. DOI: 10.1111/jan.14122
 

Hamama, L., & Hamama-Raz, Y. (2019). Meaning in life, self-control, positive and negative affect: Exploring gender differences among adolescents. Youth & Society https://doi.org/10.1177/0044118X19883736
 

 

B. Chapters in book

Ronen, T., & Hamama, L. (2010). Cognitive developmental components in treating. Adolescence. Encyclopedia of Adolescence (pp.1-10).  New York: Spring|
 

Ronen, T., & Hamama, L. (2013).Social work with children and adolescence in Israel. In Hovav, M., Katan, Y., & Lawental, E. (Eds.). Social work in Israel. Tel-Aviv: Probook. (Hebrew) 

Awards

2010     Tel –Aviv University - Rector's award for excellence in teaching 

2015     Tel –Aviv University - Rector's award for excellence in teaching

2018     Tel –Aviv University - Rector's award for excellence in teaching

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive