הנחיות ואתיקה ללמידה מרחוק בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל
- מפגש זום מהווה כיתה וירטואלית. לכן, נדרשת התנהגות נאותה כיאה לכיתת לימוד.
- התחברו למפגש הלימוד מרחוק מסביבה נוחה ללמידה, ללא רעשי רקע והפרעות.
- התחברו למפגש מספר דקות לפני שהוא מתחיל ובדקו תקינות של השמע והוידאו.
- דאגו שהמיקרופון על 'השתק' בכניסה למפגש ובכל זמן שאינכן.ם מדברות.ים. זה יסייע למנוע רעשי רקע.
- כדאי לשקול שימוש באוזניות במידה והסביבה אינה שקטה לחלוטין.
- כדאי לסגור תוכנות ואפליקציות שאינן בשימוש במחשב/טלפון כדי לסייע לאיכות וידיאו ושמע טובה.
- הישמעו להוראות המרצה: המרצים.ות יסבירו בתחילת הלמידה מרחוק את הכללים וההנחיות ללמידה מרחוק המותאמים לקורס.
- אם תרצו לדבר, השתמשו באפשרות 'הרם יד' בזום, או רשמו בצ'אט. במידה וניתנת רשות דיבור, דאגו לפתוח את המיקרופון, ולסוגרו כשתסיימו לדבר.
- כשמדברים בזום, דאגו בסיום לציין שסיימתן.ם; כדאי להגיד: "תודה", "זה הכל", "סיימתי", כך שהמשתתפות.ים ידעו שהדיבור הסתיים.
- זכרו שהצ'אט בזום פומבי, ואם המפגש מוקלט, גם שיחות שאינן פומביות בצ'אט מתועדות ועשויות להיות חשופות ופומביות.
- דאגו שמצלמת הוידאו שלכם פועלת בעת המפגש. אנו מבקשות הפעלת מצלמות במפגשים סינכרוניים, וזאת לטובת למידה אפקטיבית ויעילה, שבה כלל הלומדים שותפים. קשה ללמוד וללמד מול מצלמות כבויות.
- דאגו לצרכים האישיים שלכן.ם לפני השיעור (לבוש הולם, שירותים, אכילה, לעיסת מסטיק, דיבור עם אחרים בבית), והימנעו מהם במהלך השיעור.
- דאגו לשימוש בשפה מכבדת ומנומסת במהלך המפגש הוירטואלי – בדיבור, בכתיבה בצ'אט, בהתנהגות במצלמה.
- טווח הקשב והריכוז בלמידה מרחוק בזום שונה מזה שבלמידה פנים-אל-פנים. לכן, השיעורים בזום עשויים להיות קצרים יותר.
- נצלו את ההפסקות בין השיעורים למתיחות, שתיה, אכילה, שירותים, שיחות טלפון, התפנות לבני הבית האחרים, ועוד, כך שזמן השיעורים יהיה פנוי ללמידה.
- זכרו לצאת מהמפגש ( ללחוץ על כפתור - leave the meeting) כאשר השיעור מסתיים, ולפני שתתפנו לדברים שאינם קשורים לשיעור.