חובות תלמיד שלב א' על-תנאי במסלול הישיר

 

  1. לקבל פטור מלימודי סטטיסטיקה בתחילת שנת הלימודים הראשונה של לימודי המוסמך.
     
  2. להשלים לפחות שני שליש (20 ש"ס) מתוכנית הלימודים לתואר שני במסלול עם עבודת גמר, אך ללא ביצוע עבודת הגמר.
     
  3. לסיים את למודיו מתוך תכנית המוסמך תוך שנתיים ממועד תחילת הלימודים (שנה מיום הכניסה למסלול הישיר).
     
  4. להשתתף בקורס בפילוסופיה של המדע, אם לא נלמד במסגרת לימודים קודמת.
     
  5. להשתתף בסדנה לדוקטורנטים. סדנה זו תעזור בגבוש הצעת המחקר ובה יוצגו הצעות המחקר.
     
  6. לעמוד במבחן כשירות לקראת סוף השנה הראשונה ללימודים. מטרת המבחן לאפשר לוועדה הבית-ספרית לבחון את הישגיו וכשירותו של הסטודנט לעבודת הדוקטורט. 
    מבחן הכשירות כולל הגשת מסמך המציג הצעת מחקר ראשונית ובחינה בעל-פה על הצעה זו. מבחן הכשירות בוחן את התאמתו של הסטודנט לביצוע עבודת מחקר ואת שליטתו של הסטודנט בעולם התוכן הרלוונטי לתחום המחקר אותו עתיד לבצע. הוועדה תאשר המשך שילובו במסלול הישיר על סמך הצטיינות בלימודי המוסמך ועמידה בהצלחה במבחן הכשירות.
     
  7. תלמידים שעושים מחקר איכותני: להשלים את לימודי החובה שהם ארבעה קורסים -  שיטות מחקר מתקדמות, מבוא למחקר איכותני (מתוך תכנית התואר השני), שיטות מתקדמות לעיבוד נתונים איכותניים, קריאה וכתיבה ביקורתית. 
    תלמידים שעושים מחקר כמותי: להשלים את לימודי החובה שהם ארבעה קורסים - שיטות מחקר מתקדמות, מבוא למחקר איכותני (מתוך תכנית התואר השני), שיטות מתקדמות  לעיבוד נתונים כמותיים, קריאה וכתיבה ביקורתית. בכל אחד מהקורסים האלה יש להשיג ציון של 85 לפחות.
    ​במידה ואחד הקורסים ינתן אחת לשנתיים, יוכל התלמיד לעבור לשלב ב' גם אם טרם למד קורס זה ולהשלימו בשנה ב', בתנאי וסיים את שאר חובות השמיעה.
     
  8. להגיש הצעת מחקר בחתימת המנחה תוך שנה מיום הכניסה למסלול.
     
  9. להגיש בתחילת כל שנה דו"ח התקדמות מאושר ע"י המנחה. תלמידי מחקר חייבים לעמוד בלוח הזמנים אותו קבעה אוניברסיטת תל-אביב, המופיע בתקנון לתלמידי מחקר של הפקולטה למדעי החברה וכן בתקנון האוניברסיטאי.
    לוח זמנים זה מחייב הגשת הצעת המחקר תוך שנה מיום כניסתו של הסטודנט לתוכנית המסלול הישיר, הגשת תיקונים על פי הערות השופטים תוך 4 חודשים מיום קבלתן  והגשת עבודת המחקר הסופית תוך חמש שנים מיום תחילת לימודים לתואר שלישי.
    כל חריגה מלוח זמנים זה מחייבת אישור מיוחד של הוועדה היחידתית לתואר שלישי.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>