המסלול הקליני לטפול בילד ונוער
ראש המסלול - פרופ' תמי רונן רוזנבאום רונן
התוכנית מיועדת לפתח ולקדם מיומנויות לטפול קליני בקרב עובדים סוציאליים העוסקים בטפול בילדים ובבני נוער. היא כוללת: לימוד תאורטי, תרגול, הדרכה ויישום של מיומנויות קליניות לטפול בילדים, בני נוער, משפחותיהם וסביבתם.
תוכנית הלמודים מתמקדת בשני זרמים מרכזיים בטפול: טפול פסיכודינמי, וטפול התנהגותי-קוגניטיבי- קונסטרוקטיביסטי.
-
במסלול ילד ונוער יתקיימו הלימודים בשני אופני לימוד - עם תזה וללא תזה. תוכנית המסלול תתפרס לאורך שנתיים, כאשר בשנה הראשונה בסמסטר הראשון הלימודים יתקיימו יומיים בשבוע (שני ורביעי) ומהסמסטר השני תהיה אפשרות ליום לימודים אחד- יום שני.
בשנה השניה של התוכנית יתקיימו הלימודים, בשני הסמסטרים, עם אפשרות ליום אחד בשבוע - שני. -
כל המתקבלים למסלול זה הם עובדים סוציאליים אשר עובדים בשירותים המטפלים בילדים ובבני נוער, ובמסגרת עבודתם יוכלו לבצע את הפרקטיקום בשנה השנייה ללימודים.
- כל הסטודנטים מחויבים בקורס שנתי של פרקטיקום, הכולל תכנון של טיפול באופן שיטתי, תוך כדי קבלת הדרכה קבוצתית במשך שעתיים בשבוע, בשנה השנייה ללימודים.
דוגמאות לקורסים בתכנית:
בתחום התיאורטי:
-
תיאוריות, גישות ושיטות בטפול פסיכודינאמי בילדים ובני נוער
-
תיאוריות גישות ושיטות בטפול התנהגותי-קוגניטיבי –קונסטרקטיביסטי
בטפול בילדים ובבני נוער:
-
מיומנויות טיפול ישיר בילדים
-
טיפול בילדים נפגעי התעללות
-
להתבגר בתוך גבולות
בטיפול בסביבת הילד:
-
הדרכת הורים
-
עבודה קבוצתית בסביבתו של הילד
בנוסף יוצעו קורסים בנושאים כמו:
-
טפול בבעיות ייחודיות של ילדים ומתבגרים – לדוגמא: ילדים במצבי טראומה, בעיות התנהגותיות ורגשיות בקרב ילדים ומתבגרים, התבגרות סוערת
-
טפול במערכים שונים – פרטני, קבוצתי, הדרכת הורים.