תאורי קורסים - תואר שלישי

11105989: שיטות מתקדמות לעיבוד נתונים כמותיים

מטרת הקורס הינה הכרות עם מושגים, בעיות סטטיסטיות ומתודולוגיות ודרכי התמודדות עימן במידה שתאפשר לתלמידים ליישם זאת בכתיבת הצעת המחקר שלהם, בפרק שיטת המחקר ושיטת עיבוד הנתונים המתוכננת.בקורס נעמיק את ההיכרות עם שיטות מתקדמות לעיבוד נתונים כמותיים תוך קריאת וניתוח מאמרים וקישור לסוגיות להן התלמידים נדרשים במסגרת כתיבת הצעת המחקר שלהם. נכיר את המטרות להן נועדה כל שיטה, את מגבלותיה, את דרך הפירוש של הנתונים המופקים ממנה ופירוש ממצאים המוצגים בספרות על בסיסה. ההיכרות עם השיטות לא תהיה ברמה של המשוואות הסטטיסטיות/ מתמטיות שבבסיסן ולא תכלול הדרכה טכנית לשימוש בהן אלא מיועדת להקנות הבנה "אינטואיטיבית" ככל שניתן של השיטות השונות.

 


 

11105990:  קריאה וכתיבה ביקורתית

בקורס זה ננתח באופן ביקורתי מאמרים ונתרגל כתיבה ביקורתית ואינטגרטיבית, שתעמוד לבחינה של קריאה ביקורתית של העמיתים בכיתה. תהליך העבודה יהיה אינטנסיבי, כאשר התלמידים יתבקשו להכין מטלה לכל שיעור ולתת משוב אחד לשני באופן שוטף.

 


 

11105995:  סדנת דוקטורט לתלמידי המסלול הישיר – שנה  ב'

סדנת הדוקטורט משמשת במה להדרכה קבוצתית לתלמידים בנושאי המחקר שלהם. במסגרת הסדנה יידונו סוגיות מתודולוגיות ותיאורטיות של כתיבת הצעה לדוקטורט והתלמידים יקבלו ליווי ותמיכה בכתיבת הצעת המחקר שלהם. התלמידים יתבקשו לתת זה לזה משוב בכתב ובע"פ בשלבים השונים של כתיבת ההצעה. (לא יינתן בתשע"ג).

 


 

11105997: שיטות מחקר איכותניות לדוקטורנטים.

הקורס מיועד לסטודנטים בתוכנית הדוקטוראט ומותאם לסטודנטים בעלי ידע קודם בתחום המחקר האיכותני. מטרת הקורס הנה להרחיב את הידע העיוני והאמפירי של הסטודנט אודות המחקר האיכותני באמצעות הכרות עם מספר גישות במחקר האיכותני והשלכותיהן על המרכיבים השונים של המחקר כמו גם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהגישות בתהליך המחקרי ובידע המופק מהן. לסטודנטים שצפויים לערוך מחקר איכותני בעבודת הדוקטוראט יספק הקורס הזדמנויות לסיוע ותמיכה בבחירה מודעת של הסטודנט את הפרספקטיבה המחקרית שתנחה אותו בתכנון, ביצוע, וכתיבת המחקר.

 


 

11105998: שיטות מחקר מתקדמות

לקורס זה שתי מטרות מרכזיות. הראשונה הינה להבין כיצד מתכננים מחקר איכותי, שניתן יהיה להפיק ממנו מסקנות תקפות הניתנות להכללה לאוכלוסייה הרלוונטית. במסגרת זו יידונו ההשלכות של בחירות שונות לגבי מערך המחקר, כלי המחקר, שיטת הדגימה ועוד, על תוקף המחקר והמסקנות ממנו. המטרה השנייה הינה היכרות עם הבסיס לשיטות הנפוצות לעיבוד נתונים. ההיכרות מיועדת להקנות הבנה של שיטות אלו, שתאפשר לתלמידים/ות להיות "צרכנים" מיודעים יותר שלהן. תוך כדי למידה זו נתעמק בסוגיות מחקריות במטרה לשפר את יכולת החשיבה המדעית של התלמידים/ות.

 


 

11105999: סדנת דוקטורנטים

סדנת הדוקטורט היא במה של הדרכה קבוצתית במחקר מתקדם בעבודה סוציאלית. קורס זה ילווה ויתמוך בכתיבת עבודת הדיסרטציה של תלמידי מחקר. יידונו סוגיות מתודולוגיות ותיאורטיות של כתיבת הצעת הדיסרטציה. הסטודנטים יתנו ויקבלו משוב זה מזה בשלבים השונים של המשגת הדיסרטציה, תכנונה וביצועה.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>