המסלול הקליני לטפול בילד ונוער

ראש המסלול - פרופ' תמי רונן

תכנית זו מיועדת לפתח ולקדם מיומנויות לטפול קליני בקרב עובדים סוציאלים העוסקים בטפול בילדים ובבני נוער.

תכנית הלמודים תתמקד בשני זרמים מרכזיים בטפול הקליני: טפול פסיכודינאמי, וטפול   התנהגותי-קוגניטיבי-קונסטרקטיביסטי.התוכנית תכלול: לימוד תאורטי, תרגול, הדרכה ויישום של מיומנויות קליניות מתקדמות לטפול קליני בילדים, בני נוער, משפחותיהם וסביבתם, תוך הדגשת בעיות ייחודיות הקשורות לעבודה הסוציאלית: התמכרויות, אלימות, זהות מינית, חרדות, משבר שינוי וחולי ועוד.

  • הלמודים יתקיימו בתוכנית באופן לימוד: עם תזה וללא תזה.
  • כל המתקבלים למסלול זה יהיו עובדים סוציאליים אשר עובדים בשירותים המטפלים בילדים ובבני נוער, ובמסגרת עבודתם יוכלו לבצע את הפרקטיקה בשנה השנייה ללימודים.
  • כל הסטודנטים יחויבו בפרקטיקה, שמשמעותה הפעלת טפול קליני בשדה, תוך כדי קבלת הדרכה קבוצתית במשך שעתיים בשבוע בשנה השנייה ללימודים.

 

קורסים לדוגמא:

לקשר לתאורי קורסים וסילבוסים?

בתחום התיאורטי:

  • תיאוריות, גישות ושיטות בטפול פסיכודינאמי בילדים ובני נוער
  •  תיאוריות גישות ושיטות בטפול התנהגותי-קוגניטיבי –קונסטרקטיביסטי

 

בטפול בילדים ובבני נוער:

  • התפתחות ופסיכופתולוגיה בקרב ילדים ובני נוער
  • פסיכולוגיה חיובית

 

בתחום המשפחה:

  • תיאוריות פוסט-מודרניסטיות בטיפול משפחתי
  •  המשפחה בחברה המודרנית
  •  תיאוריות מסורתיות בטפול משפחתי

 

בתחום האבחון:

  • כלים ומדדים דיפרנציאליים לאבחון ילדים ומשפחות
  • מיומנויות טפול ישיר עם ילדים
  • טפול לא מילולי: דמיון, מטפורות וציור

 

יוצעו קורסים נוספים בנושאי:

  • טפול בבעיות ייחודיות של ילדים ומתבגרים – כמו בעיות זהות אישית, זהות מינית, חרדה ודיכאון
  •  טפול במערכים שונים – פרטני, קבוצתי, הדרכת הורים.
  • כל תלמידי המסלול יקבלו במהלך הלימודים הדרכה קלינית קבוצתית על טפול

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>