המסלול הקליני לטפול בילד ונוער
ראש המסלול - פרופ' תמי רונן
תכנית זו מיועדת לפתח ולקדם מיומנויות לטפול קליני בקרב עובדים סוציאלים העוסקים בטפול בילדים ובבני נוער.
תכנית הלמודים תתמקד בשני זרמים מרכזיים בטפול הקליני: טפול פסיכודינאמי, וטפול התנהגותי-קוגניטיבי-קונסטרקטיביסטי.התוכנית תכלול: לימוד תאורטי, תרגול, הדרכה ויישום של מיומנויות קליניות מתקדמות לטפול קליני בילדים, בני נוער, משפחותיהם וסביבתם, תוך הדגשת בעיות ייחודיות הקשורות לעבודה הסוציאלית: התמכרויות, אלימות, זהות מינית, חרדות, משבר שינוי וחולי ועוד.
- הלמודים יתקיימו בתוכנית באופן לימוד: עם תזה וללא תזה.
- כל המתקבלים למסלול זה יהיו עובדים סוציאליים אשר עובדים בשירותים המטפלים בילדים ובבני נוער, ובמסגרת עבודתם יוכלו לבצע את הפרקטיקה בשנה השנייה ללימודים.
- כל הסטודנטים יחויבו בפרקטיקה, שמשמעותה הפעלת טפול קליני בשדה, תוך כדי קבלת הדרכה קבוצתית במשך שעתיים בשבוע בשנה השנייה ללימודים.
קורסים לדוגמא:
לקשר לתאורי קורסים וסילבוסים?
בתחום התיאורטי:
- תיאוריות, גישות ושיטות בטפול פסיכודינאמי בילדים ובני נוער
- תיאוריות גישות ושיטות בטפול התנהגותי-קוגניטיבי –קונסטרקטיביסטי
בטפול בילדים ובבני נוער:
- התפתחות ופסיכופתולוגיה בקרב ילדים ובני נוער
- פסיכולוגיה חיובית
בתחום המשפחה:
- תיאוריות פוסט-מודרניסטיות בטיפול משפחתי
- המשפחה בחברה המודרנית
- תיאוריות מסורתיות בטפול משפחתי
בתחום האבחון:
- כלים ומדדים דיפרנציאליים לאבחון ילדים ומשפחות
- מיומנויות טפול ישיר עם ילדים
- טפול לא מילולי: דמיון, מטפורות וציור
יוצעו קורסים נוספים בנושאי:
- טפול בבעיות ייחודיות של ילדים ומתבגרים – כמו בעיות זהות אישית, זהות מינית, חרדה ודיכאון
- טפול במערכים שונים – פרטני, קבוצתי, הדרכת הורים.
- כל תלמידי המסלול יקבלו במהלך הלימודים הדרכה קלינית קבוצתית על טפול