הנחיות לבחינות מקוונות

לקראת תקופת הבחינות המתקרבת, מזכירים לכם כי בבחינות אמריקאיות מקוונות תתקיים השגחה בזום.

בחינה בהשגחה מתקיימת כפי שהיתה מתקיימת בביה"ס, ללא כל חומר עזר, תוך הקפדה על טוהר הבחינות.

התאמות בבחינות   - ההתאמה תועבר למרצה ע"י המזכירות לפני הבחינה, אין צורך לפנות עצמאית.


היעזרות במילון - תלמידים שמאושר להם להשתמש במילון ישתמשו במילון אלקטרוני לא מקוון, לא ניתן להשתמש במילון ספר.

 

לנוחיותכם, מצורפת גם חוברת הדרכה.

נא ערכו הכנות הבאות לבחינות:

-ודאו כי תשתיות האינטרנט והציוד שלכם תקינים וטעונים.

-הבחינה תועבר ב Moodle (מחשב אישי); השגחה תיעשה באמצעות זום במכשיר אלקטרוני אחר עם מצלמה (טלפון נייד, מחשב אחר, טאבלט, מצלמת רשת). כדאי לכבות את ההתרעות הקוליות.

-אנו נשלח לכם במייל קישור לחדר הבחינה בזום כולל סיסמאות לכניסה לחדר הבחינה יום-יומיים לפני הבחינה.

-נוהל הכניסה לזום:

o        יש להוריד את האפליקציה של זום (החשבון יכול להיות חינמי) למכשיר ממנו תתבצע ההשגחה מבעוד מועד ולא ביום הבחינה.

o        יש לענות על לשאלות שיופיעו ב registration (שם ושם משפחה בעברית, שם ושם משפחה באנגלית ומס' ת.ז.)

-יש לוודא שנכנסתם לזום עם שם מלא רשום באנגלית כפי שמופיע ב- Moodle.

-אין להשתמש באופציית הרקע בזום,  יש לצלם את החדר כפי שהוא.

-עליכם להתחבר לזום מהמכשיר הנוסף עם מצלמה ומיקרופון פתוחים 45 דקות לפני תחילת הבחינה מחדר שקט, מבודד עם דלת סגורה (מומלץ לתלות שלט "נא לא להפריע"). 

יש לחכות בחדר ההמתנה עד שתוכנסו לכיתה הוירטואלית ותחלו את תהליך ההזדהות. 

-לצורך הזדהות, אנא ודאו שברשותכם תעודה מזהה עם תמונה עדכנית וברורה (למשל: כרטיס סטודנט, תעודת זהות, רישיון נהיגה)

-שימו לב: לא תתאפשר כניסה באיחור לבחינה!

-כדי לפתוח את הבחינה במודל תצטרכו סיסמה, לא ניתן יהיה להיבחן ללא סיסמה זו. את הסיסמה תקבלו מהמשגיחה בחדר הבחינה בסמוך לתחילת הבחינה – בע"פ ובצ'ט של הזום.

-המצלמה תוצב לרוחב ותמוקם כך שניתן יהיה לראות את הראש והידיים, השולחן והמסך. אין להשתמש באזניות, ניתן להשתמש באטמי אזניים.

 

-במהלך כל הבחינה יש לשמור על מצלמה פתוחה ויש להצטייד במטענים מתאימים.

-עליכם להשאיר את המיקרופון והשמע פתוחים, אבל תלמידים שיתקשו עם רעש הרקע בבחינה יכולים להנמיך את השמע אצלם בטלפון. מומלץ לא לכבות את השמע באופן מוחלט כדי שניתן יהיה למשגיח לתקשר איתם במידת הצורך.

-ניתן לצאת לשירותים ל-5 דקות בלבד לאחר תיאום עם המשגיחה בצ'ט של הזום רק בבחינות שאורכן מעל שעה וחצי. ניתן לצאת לשירותים רק חצי שעה אחרי תחילת הבחינה ועד חצי שעה לפני סיומה.
מותר לצאת לשירותים מחדר ההמתנה. אחרי יציאה לשירותים יהיה תהליך זיהוי מהיר מחדש.

-.שאלות בנושאים אקדמיים – יש לתקשר עם המרצה במהלך הבחינה דרך מודל בלבד.

-שאלות טכניות, יש לפנות כמפורט:


בעיות ב-Moodle בעיות של הזדהות וסיסמה – יש לפנות למרצה עם הפרטים הבאים: שם ושם משפחה (כפי שכתוב ב- Moodle), מספר זהות, תיאור התקלה וצירוף צילום מסך.


בעיות טכניות כלליות (לרבות ניתוק מהאינטרנט, מהזום וכו') - יש לפנות למזכירות התלמידים במייל hagits@tauex.tau.ac.il או irenas@tauex.tau.ac.il או לטלפון 03-6409410.

-בסיום הבחינה – תלמידים שיסיימו את הבחינה, יראו למשגיח שהגישו את הבחינה במודל ורק אז יקבלו אישור מהמשגיח לצאת מהזום. אין צורך להמתין עד סיום מלוא זמן הבחינה.
מומלץ לצלם את המסך עם אישור הקליטה של המבחן ולשמור את הצילום הזה כאסמכתא. לא ניתן יהיה להגיש את הבחינה אחרי שעת הסיום שהוגדרה.

-לתשומת לבכם: סטודנטים שיפתחו את המבחן בMoodle יחשבו כמי שנבחנו גם אם לא יגישו תשובות במועד (ואז, לפי נוהלי האונ', הציון יהיה 0 ).

-סטודנטים שהמצלמה שלהם תהיה כבויה מעל 5 דקות או שיצאו מתחום המצלמה ללא עדכון המשגיח מעל ל-5 דקות תישקל האפשרות להעברתם לבירור משמעתי.

-הבחינות בהשגחה יוקלטו. ההקלטות מיועדות לשמירה על טוהר הבחינות ולמטרה זו בלבד. בכל יחידה תיתן הרשאה לגישה להקלטות רק לאנשים מוגדרים ומעטים. ההקלטות תמחקנה כשלא יהיה עוד צורך במטרה שלשמה הן נוצרו (קרי – שמירה על טוהר הבחינות).

-בשל ההיערכות המורכבת לבחינות בהשגחה, תלמיד שירצה לשפר ציון במועד ב' עליו להירשם לבחינה ב"שיפור ציון" במידע האישי, עד שבוע לפי מועד הבחינה. מי שלא ירשם לא יוכל להיבחן (תלמיד שנכשל במועד א' או לא נבחן בו יופיע אוטומטית ברשימות של מועד ב', אין צורך להירשם) . אפשר להירשם ולא להיבחן, אבל מי שייכנס למודל ולא יגיש את הבחינה ציונו יהיה 0, והציון האחרון הוא הקובע.

 בהצלחה!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>